Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

18°C°/31°

Teszt, Kawasaki Ninja 300: Ha bekóstolsz, szólok a tesóimnak!

Szerző: triple
2012-09-29 18:00:00
Minket ért a megtiszteltetés, hogy hazánkban elsőként tehettük próbára a Kawasaki legkisebb újdonságát. Városból a ringre!
Hirdetés

A 2013-as évre a Kawasaki merőben átdolgozta a kis 250-es Ninját. Olyannyira, hogy egy merőben új és már 300 ccm-es modellel rukkolt elő. Ha rápillantunk a kisninjára szinte már-már megdöbbentő a hasonlóság a nagytesókkal, első blikkre a legtöbb laikus 600-asra saccolta. Egy biztos, ezzel a modellel egyértelműen a sportosabb vonalat célozza meg a Kawasaki.

Szöveg: Varga Gergő. Képek: Polis

Teszt Kawasaki Ninja 300

A kis Ninja is megkapta a nagytesók vonásait. Markáns lámpa, szép kerekek, hullámos féktárcsa, sportos formavilág.

Azt gondolom, a megjelenésére nem lehet panaszunk. Még tapasztaltabb motorosokat is zavarba hozott az első pillanatban. Sportos, agresszív lámpatest és első idomok, karcsú farokidom osztott ülésekkel, és a kimondottan szépre sikerült kerekek mind-mind azt sugallják, itt valami komoly dologról van szó. Persze ha alaposabban megnézzük, észrevesszük azokat az apróságokat, amiből tudjuk, hogy egy kis ccm-es sportmotort vizslatunk. A műszerfal is a nagymotorokat idézi, itt a főszerepbe a nagy analóg fordulatszámmérő került, mellé a digitális LCD kijelző. Az alapvető dolgokat megtaláljuk, napi számlálók, odo, üzemanyagszint és persze ezek köré épülnek a megszokott visszajelző ledek is (index, refi, olaj …). A gazdasági válságra a motor gyártók is reagálnak ugyanis a friss Kawa modellekben, köztük ebben is, megtalálható egy „gazdaságossági mutató” (a kijelzőn egy kis ikon), ami akkor jelez, ha optimális a fogyasztásunk …

Teszt Kawasaki Ninja 300

A műszerfal szép lett. Főszerepben a hatalmas analóg fordulatszámmérő, a többi digitális. A sebességfokozat kijelző már extra.

A Kawasakinál úgy gondolták a 250-es modellt kicsit megizmosítják, így a kis Kawa szíve egy vízhűtéses, 296 ccm-es, soros, kéthengeres, elektronikus befecskendezéses blokk lett. Ez 39 le-t és 27 nm-es nyomatékot tud produkálni, ami nyílván nem vetekszik a nagyobb sportmotorok teljesítményével, de egy elég dinamikus közlekedést tesz lehetővé. Városban gyakorlatilag untig elég, annyit kell csak megszoknunk, hogy a szűkre szabott 6 sebességes váltót sűrűn kell kapcsolgatnunk. Ha kiérünk a városból akkor kicsit gyorsabb tempónál persze elfogy az erő, de csodát nem várhatunk 300 ccm-től. 120-as tempóig kimondottan jól gyorsul, utána azért lassabban vánszorog a mutató. A végsebesség két személlyel 145k km/h óra volt, egyedül valahol 160-170 környékén van. Ha túrázni akarunk, akkor 120-130-as tempót tudunk vele kényelmesen menni. A váltó viszonylag könnyen kapcsolható, párszor azonban előfordult, hogy visszadobta egy alacsonyabb sebességfokozatba. Annyit azért hozzá kell tennem, hogy szinte új motort kaptunk a tesztre, alig volt benne 700km. Ennek fényében azt gondolom, hogy a váltóval és a kuplunggal kapcsolatos kellemetlen észrevételeim sokat javulnak egy kis használattól. A váltóhoz egy elég extrás kuplungot kapunk, ez az az F.C.C. kuplungszervónak és a csúszó-kuplungnak köszönhető. Végül is mindent beletettek, amit lehetett ezen a téren. A kuplung papíron azért jóval érdekesebb, mint az életben. Egyszerűen jól működik, lágyan és könnyen kezelhető. Erőteljesen visszapakolhatjuk a sebességfokozatokat, nem áll meg a hátsó kerék. A teszt elején a lámpánál történt indulásnál éreztem némi rángatózást, de a teszt végére ez nagyjából elmúlt. Az indulásoknál itt azért nagyobb gázfröccsökkel operálunk, mint a nagytesóknál.

Teszt Kawasaki Ninja 300

A „kis” 300-as blokk 39 le-t tud, pörgős és jól mozgatja a 172 kg-os gépet. A kipufogó követi a sportmotoros trendet, akárcsak az alu lábtartópedálok.

A magasabb igényekhez és a megnövekedett teljesítményhez a vázat is újra kellett gondolni. A vázon hosszirányban merevítettek az elődjéhez képest, és nagyobb szilárdságú acélból készül. A motortartó bakok itt már gumiból vannak, ezek is hozzájárulnak a vibráció csökkentéséhez és vezetés komfortosabbá tételéhez. A 300-as modell gyönyörű szép felniken gurul már, és a hátsó gumi is szélesebb lett. Elöl 110/70-es hátul 140/70-as gumik feszülnek. Gondolom a kedvező ár miatt, de az utóbbi időben tesztelt összes új „kismotorra” ugyanazok az IRC gumik kerültek. Lehet őket használni, de egy komolyabb sportgumi azért ezen elfért volna. A Kakucsring is indokolatlanul kikezdte a gumit, pedig a futómű rendben volt és azért ésszel mentem én is. Elöl egy 37 mm-es normál teleszkópvilla dolgozik, ezt nem lehet állítani. Hátul egy normál felfüggesztés található, ennek az előfeszítése 5 lépésben állítható.

Teszt Kawasaki Ninja 300

A tükrök is szépen beleillenek a radikális profilba, de nem sokat látni bennük.

Elég élvezetes fékrendszer került erre a Kawára, csupán apróságokba köthetünk bele. Mindjárt azzal kezdeném, hogy a modell rendelhető ABS-szel is, miénk nem ezzel volt szerelve. Hátul egy szimpla 220mm-es kétdugattyús fék dolgozik. Ennek az adagolhatósága és a fékereje tökéletesen elég. Sokat használtam a hátsóféket a pályán és a közúton is, tökéletesen elégedett voltam vele. Elöl egy szimpla 290mm-es kétdugattyús fék dolgozik. Az adagolhatósága elég jó, azonban pályán szükséges volt teljes marokkal fékezni, a pontosabb féktávokhoz. Engem nem zavar, mert általában így fékezek, de sokan csak a két újjal, és úgy bizony kevés volt. Van még egy apró dolog amit nem értek, ez pedig az hogy nem lehet állítani a fékkart. Ez egy 1500 Ft-os fejlesztés lenne, nem értem miért nincs fékkar állítási lehetőség. Elöl és hátul egyaránt szirom alakú vagy más néven hullámos féktárcsák dolgoznak, ami tovább növeli bennünk a „Racing feeling”-et !

Teszt Kawasaki Ninja 300

A Ninja 300 megállta a helyét a szűk Kakucsringen. Igazi kanyarvadász lett belőle

A Ninjára elég nagy volt az érdeklődés, így nem volt nálunk túl sokáig, de megpróbáltam így is a legszélesebb körben kipróbálni. Városi használatra teljesen jó. Könnyű vele szlalomozni, kicsi, elfér mindenhol. Arra kell figyelnünk, hogy lendületben tudjunk maradni, itt ugyanis nem oldunk meg mindent erőből. Az üléspozíció és a magassága (785 mm) a kistermetűeknek is kedvez, ugyanis könnyen leér a lábunk és a motor csekély (172 kg-os) súlyát sem nehéz megtartani. Városi közlekedésnél egyedül a tükrökkel nem voltam teljesen megelégedve, ezek bár nagyon jól néznek ki, de nem tudtam igazán jól beállítani. A futómű elég kényelmes, még a pesti utakon is. A fékerő elég, csak a gumira kell figyelnünk ami meg-meg nyikkan néha. A váltót azonban nagyon jól meg fogjuk jegyezni, ugyanis folyamatosan használnunk kell, ha lendületesen akarunk közlekedni. Van nyomatéka és széles fordulatszám tartományban tudjuk használni, de itt ugye a hat sebességfokozat 0 és 150 km/h közti tempóra van szabva. Két személlyel is jól elboldogul, azt hittem jobban megérzi, bár nagytermetű utasokat azért felejtsük el a hátsó ülésről. A fogyasztása is kedvezőnek bizonyult, 4l-rel simán elmászkálunk vele, de beszorítható az alá is.

Teszt Kawasaki Ninja 300

Mint a nagyok, nagyon jó kezelhetőség és igazi sportmotor feeling

A számomra izgalmasabb rész ezután jött, ugyanis kivittük a Kakucsringre ahol megkergettük szabályozott körülmények között. A gumik bemelegedés után már teszik a dolgukat, de ahogy már fentebb említettem, egy komolyabb sportgumi sokat jelentene. A futómű elég stabil, nem túl puha a kanyarokhoz és viszonylag jó visszajelzést ad. Csak a hátsó előfeszítésekkel tudtunk volna játszani, de hagytunk mindent, úgy ahogy volt, nem állítgattunk. A fékek bírták a strapát, az elsőt határozottan kell használni, de megállítja a vasat. A szűk kanyarokban jól fordult, néha az elején éreztem némi aláfordulási hajlamot. A váltót lehet és kell is csattintgatni, hogy haladjunk, de ez a pályán kifejezetten élvezetes. A fokozatkijelző jó hogy extraként volt a gépen, de erős fényben alig lehetett látni és visszakapcsolásnál eléggé késlekedett. Az üléspozíció is rendben volt, nem túl sportos és én is elfértem rajta a magam 178 cm-vel. Nem kell terpesztenünk, elég keskeny a váz és a tank a lábunk között, ez is fokozza a közvetlen érzést. Aki most kezdi a motorozást, vagy nem akarja magát megijeszteni egy nagymotorral, és vonzódik a sportos karakterhez annak mindenféleképpen jó választás, sőt a könnyű kezelhetősége miatt csajoknak is ajánlom!

Teszt Kawasaki Ninja 300

Klikk a képre! Galéria nyílik!

Műszaki adatok: itt

A pályahasználatot köszönjük a Kakucs-Ringnek


Hirdetés

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

#18786 morini

2012-12-19 03:05:01
"Ha kiérünk a városból akkor kicsit gyorsabb tempónál persze elfogy az erő, de csodát nem várhatunk 300 ccm-től." Városban, szűk, rövid pályán OK. De országúton azért karcsú.

#18785 morini

2012-12-19 03:02:16
"Ha kiérünk a városból akkor kicsit gyorsabb tempónál persze elfogy az erő, de csodát nem várhatunk 300 ccm-től." Városban, szűk, rövid pályán OK. De országúton azért karcsú.

#18784 kriszpc40

2012-12-18 21:29:54
hogy kifújta jó párszor az R1-es orrát!!

#18783 motogpfun

2012-12-18 21:07:17
!=? Sorry :))

#18782 motogpfun

2012-12-18 21:06:03
Csak ennyit kartam mutatni azoknak, akik szerint a motor 1000cm-nél keződik. És az igazi sportmotoros ismérve micsoda...! Ezen a videón látszik.

#18781 motogpfun

2012-12-18 21:04:48
http://www.youtube.com/watch?v=Kz03sQeX02c

A Teszt Rovat Hírei

Teszt: Honda VFR800X Crossrunner 2015

Az elődhöz képest komoly átdolgozáson esett át a modell.

Teszt: Honda Africa Twin. Le roi est mort, vive le roi!

Az új Africa Twin mindenben más, mint elődje volt, de szellemiségükben megegyeznek.

Teszt: Yamaha Tricity - Ha már unod a meteorológiát

Igazán jó koncepció és kellően gondos kivitelezés kombinációja. Stabil minden útfelületen, óv a széltől és a szennyeződésektől, amivel nagyon ki lehet tolni egy robogó használhatósági idejét egy négy évszakos környezetben.

Teszt: BMW F800R - A tökéletes ízlés

Az F800R-t azoknak ajánlom, akik meg akarnak tanulni jól motorozni, illetve azoknak, akik már tudnak, és szeretik, ha egy motor technikás szakaszokon is gyors tud lenni, de a hétköznapokban is kényelmes útitárs.
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: