Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

15°C°/31°

Teszt, BMW G650GS Sertao – Terepre és a mindennapokhoz!

Szerző: triple
2012-08-14 20:00:00
Megdől-e az elmélet, ami szerint ami mindenre jó, az nem jó semmire?
Hirdetés

Hogy őszinte legyek, sosem értettem, hogy kiknek és mire is szánják az olyan motorokat, mint amilyen a G650 Gs BMW is. Ami mindenre jó, az nem jó igazából semmire. Városban talán túl széles, terepre nehéz és nem igazán odavaló, túrázáshoz kicsi és talán kényelmetlen is. De félretettem az előítéleteimet és megnéztem, mit is tud a valóságban!

Szöveg: Varga Gergő. Képek: Yizo Photo

Teszt, BMW G650 GS Sertao

Könnyű terepre bátra kimerészkedetünk vele, de terepszakaszokat összekötő aszfaltos utakon van igazán elemében

A G650GS mellé egy magasított, endúrósabb változatot is kínál a BMW ez pedig a G650GS Sertao. A Sertao alapjait tekintve teljesen megegyezik a sima GS-sel. Néhány dologban különbözik, ezek a következők. A rugóút elől és hátul is egyaránt 210 mm-re nőtt (170 mm-ről), ez már drótküllős fűzött kerekekre támaszkodik - az első ráadásul nagyobb, 21”-os. Magasabb, 860 mm-es üléseket kapott és terepen jobban használható, vékonyabb gumikon fut. És persze a sportos, határozott, kék-fehér Sertao-dizájn! Csak ez a modell fut ezzel a színvilággal.

Teszt, BMW G650 GS Sertao

Csak a Sertao fut ezzel a sportos dizájnnal. Ránézésre is látni, hogy terepre (is) szánták. Hosszú rugóutak, kormányvédők, fűzött kerekek, masszív blokkvédő lemez és bukócső.

Ha már a külsőségeknél tartunk kinézetre nekem tetszett. A színeket jól eltalálták, kifejezetten pofás és egyben van, egyedül a vékonyka első villa, ami talán kilóg a képből.

A Sertaóban ugyanaz az egyhengeres, két felülfekvő vezérműtengellyel (DOHC), befecskendezéssel és kettős gyújtással ellátott, folyadékhűtéses, 652 köbcentis blokk dolgozik, minta a sima GS-ben. A számok tükrében ez 48 LE-t és 60 Nm-es nyomatékot jelent (létezik egy fojtott változat is). A valóságban pedig a vele szemben támasztott igényeket kielégíti. Terepre, városba teljesen jó, a gyorsabb aszfaltos szakaszokon nem egy adrenalinbomba, de kifejezetten rugalmas és könnyen, jól használható a motor akár két személlyel is.

Ami viszont bámulatos volt, az a fogyasztás. A gyári adatok közt 3,2 - 4,3 liter szerepel 100 km-re. Persze ezeket az adatokat sokszor megmosolyogjuk, de erre most rácáfolt a BMW. Én vegyes használat mellett 4 l alatti fogyasztást mértem, ami azért eléggé rendben van. A blokk egyébként pörgős, jól forog 160 km/h feletti tempóra képes vele a GS. Mindehhez egy ötsebességes váltót kapott.

Teszt, BMW G650GS Sertao Teszt, BMW G650GS Sertao

A 650-es egyhengeres blokk, pörgős, könnyen viszi a 193kg-os testet. A hátsó rugóstag előfeszítése könnyedén állítható kézzel. A doboz gyári tartozék, ami sokat segít túrázáskor és a mindennapokban is. De miért is van két kipufogódob ?

Elől egy 300 mm-es szimpla tárcsafék van kétdugattyús, úszó ágyazású féknyereggel, hátul egy szintén szimpla, egydugattyús 240 mm-es. A fék teszi a dolgát, de nem a csúcspontja ennek a BMW-nek. Földútra teljesen jó, de ha aszfalton nyaggatjuk, akkor elférne még egy kis fékerő. A másik dolog ami nem jött be az az ABS működése. Az első fékkel még úgy ahogy meg voltam elégedve, de a hátsó féknél túlságosan beavatkozik a rendszer. Vagyis szinte teljesen elveszi a fékerőt és hullámzóan adja vissza. Ha a városba megyek vagy kanyargok, akkor sokszor használom a hátsó féket, és engem nagyon zavart. Ki is kapcsoltam szinte mindig. Persze sokat segít, ha csúszós, poros, kavicsos aszfalton vagyunk, főleg a motoros pályafutásuk elején lévőknek, de én inkább kikapcsolva használtam.

Teszt, BMW G650GS Sertao Teszt, BMW G650GS Sertao

Dombról le, kerékre fel! A Sertao kellemes partner egy kis kikapcsolódáshoz!

A motorra rápattanva endurós érzés fogad minket. A kormány szélesen van, a kormányvédők méginkább ezt az érzetet keltik. Az üléspozíció egyenes, endurós. A lábtartót tudjuk krossz csizmával és utcai csizmával is használni. A belső gumija ugyanis kivehető. Az ülés kényelmes. A kezelőszervek, kapcsolók könnyen elérhetőek, egyedül a markolatfűtés és a vészvillogó kapcsolója az, ami a műszerfal mellett kapott helyet. Nehézkesen elérhető és nem túl szép. A műszerfal rendben van. Napi számlálók, üzemanyagszint jelző, a kontroll-lámpák és az ABS lámpa is helyett kapott, ami kikapcsolt állapotban folyamatosan világít.

Teszt, BMW G650GS Sertao

Széles kormányának köszönhetően játszi könnyedséggel irányíthatjuk. Mindenhol kipróbáltam a gépet. Mentem vele könnyebb és nehezebb terepen, városban és kanyargós útszakaszokon is, egyedül is és utassal egyaránt. A terepezési képességei egy városi motorhoz képest nagyon jók, de ne várjunk tőle igazi endurós értékeket. Mélyebb homokban nehéz vezetni, és ne felejtsük el hogy közel 200 kg-ot nyom. Ha állva megyünk vele, túl szélesen tartja a térdünket. Mindezek mellett azt mondom, nyugodtan menjünk ki vele terepre, főleg ha az kemény talajú. Nem fog csalódást okozni.

A kanyarvadászathoz is kellemes partner, bár a vékony gumik és a magas felépítése kicsit bizonytalanná teszi. Viszont ahol a leginkább élveztem a motorozást az a városi használat volt. A magas építése miatt jól kilátunk. A széles kormány magabiztos érzést ad és könnyed irányíthatóságot. Az üléspozíció kényelmes. A hátsó dobozba tudunk pakolni a mindennapi használathoz. A kátyúk, úthibák, villamossinek, járdák látványa most kifejezetten örömet okozott, ugyanis ezzel a motororral keressük a pillanatot, amikor működésre késztethetjük a futóművét.

Zárásként még annyit, hogy sikerült megfejtenem, kiknek is szánják ezt a modellt. Nem a „racereknek”, az biztos, de mindenkinek, aki a hétköznapokban jól használható soft-endurót keres és nem fél vele kimenni a terepre sem!

Teszt, BMW G650GS Sertao

Klikk a képre! Galéria nyílik!

Műszaki adatok és alapár: itt


Hirdetés

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Teszt Rovat Hírei

Teszt, Honda CB500F: Csajozós figura

Tizennyolc évesen a fenekemet a földhöz vertem volna egy ilyenen, de a CB nyergében meg is fiatalodik az ember. Lám-lám, mivé lett a jó öreg CB(F)500!

Teszt, Yamaha Tracer 900: Szőnyeget, hangerőt, adrenalint...

Csavarj fel mindent! Például önmagadat a Grossglocknerre, vagy igazából ahová csak akarod. A fun/supermotó MT-09-ből sporttúrásított Tracer szinte mindenhová és majdnem mindenre jó.

Teszt: Suzuki SV650 ABS - Szupervumen

A Suzuki SV650 visszatért legjobb önmagához. A 2016-os modell ismét egy ugyanolyan imádnivaló kis gépezet, amilyen az 1999-es első kiadás volt, sőt, jobb, mint valaha.

Teszt: Honda VFR800X Crossrunner 2015

Az elődhöz képest komoly átdolgozáson esett át a modell.
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: