Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

15°C°/32°

Teszt, Honda CBF1000: Feleségmotor

Szerző: moczart
2010-05-26 10:28:49
Az új CBF maradt az, ami mindig is volt – a motorok golden retrievere. Végletesen engedelmes, teljesen a gazdi alá rendeli magát, és a ráncfelvarrás után már szép is. Már csak főzni kellene megtanulnia.
Hirdetés

Szöveg: berán, Fotók és videó: -nn-

A Honda CBF-família 2004-ben indult higgadt, nyugodt, ugyanakkor világhódító útjára: a CBF600 megjelenésével egy időben vált a mindennapi motorosok kedvencévé. Egyszerű, a lényegre koncentráló, hatékony felépítése, időtálló és kulturált motorblokkja azoknak jelentett felüdülést, akik nem a sportosságot és agresszivitást, hanem valós világbeli értékeket kerestek motorkerékpárjukban.

Két évvel később, 2006-ban jelent meg az ezres verzió, ami minden szimpatikus CBF-tulajdonságot egy picivel tovább vitt hatszázas előfutáránál: nagyobb erőtartaléka miatt hosszabb, transzeurópai utakon jobban kényeztetett, ugyanakkor – mivel alapkoncepciója megőrizte kisebb testvérének minden közkedvelt, de a motoros keménymag által mindig is unalmasnak tartott tulajdonságát – városi használat során sem vallott szégyent literes hengerűrtartalma ellenére, sőt: megszületett az ideális mindenes, a Honda legjobban sikerült (szép magyar szóval élve) utcai all-roundere.

Egy nagy baja volt csak az elsőgenerációs CBF1000-nek, az, ahogy kinézett. A motorkerékpár vásárlás, mint tudjuk, nagyrészt érzelmi döntéseken alapszik, és mint ilyen, ki kell szolgálni a leendő vásárlók szépérzékét, különben nincs biznisz – ez volt az a terület, ahol a méltatlanul bamba kinézetű első verzió nem volt képes felvenni a versenyt a konkurencia sokkal sportosabb és agresszívabb megjelenésű ezres félidomosaival. Ennek ellenére persze fogyott a CBF1000 rendesen Európa szerte, de a Hondát csak nem hagyta nyugodni a gondolat, hogy talán egy kicsivel merészebb köntösben hangosabban is csenghetne a kassza.

2010-re előálltak hát egy újnak mondható, de valójában a négy évvel ezelőtti alapoktól csak kismértékben különböző modellel, ami, hál’isten, már úgy néz ki, ahogy kell: klasszul.

Honda CBF1000 2010, MI-tesztgaléria:

Teszt Honda CBF1000

Katt a képre CBF1000 galériánkért!

Onboard felvételeinket megtekinthetitek a [motorinfo.hu] YouTube csatornáján, a www.youtube.com/motorinfotv-n.

A Cepsa által ajánlott kenőanyag
 

Honda CBF1000 ABS 2010 - TECH
 

Katt a képre! Honda CBF1000 sajtófotó galéria nyílik.

Ára: 2.698.000 Ft

Motorblokk
Motor típusa: Folyadékhűtéses, négyütemű, soros négyhengeres, DOHC, hengerenként 4 szelep
Max teljesítmény: 108 LE 9000 ford./percnél
Max. nyomaték: 96 Nm 6500 ford./percnél
Hengerűrtartalom: 998 cm3
Furat x Löket: 75 x 56,5 mm
Sűrítési arány: 11,2:1
Keverékképzés: PGM-FI benzinbefecskendezés 36 mm-es torkokkal
Sebességváltó: 6-sebességes

Váz, felfüggesztés, méretek
Váz típusa: Alumínium gerincváz
Első futómű: 41 mm szárátmérőjű teleszkópvilla, állítható rugó-előfeszítés, 120 mm rugóút
Hátsó futómű: HMAS központi rugóstag, állítható rugó-előfeszítés és húzófokozati csillapítás, 120 mm rugóút
Első fék: 296 mm-es dupla féktárcsa, háromdugattyús féknyergek, kombinált ABS
Hátsó fék: 240 mm-es féktárcsa egydugattyús féknyereg, kombinált ABS
Gumik: 120/70-17 / 160/60-17
Tengelytáv: 1495 mm
Ülésmagasság: 795 +/- 15 mm
Hasmagasság: 135 mm
Hosszúság: 2210 mm
Szélesség: 780 mm
Magasság: 1220 mm
Villaszög / Utánfutás: 26° / 110 mm
Üzemanyagtank: 20 l
Menetkész tömeg: 245 kg
Terhelhetőség: 195 kg


Hirdetés

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

#15044 poliska

2010-11-01 20:05:37
Gute Arbeit, Fiúk!

#13368 blacktriple

2010-06-09 10:03:06
hááát szépnek nem szép, izgalmasnak nem izgalmas...talán 45 évesen tetszeni fog...

#13206 kriszpc40

2010-05-30 19:28:48
hááát... nem tudom ha neked az kell hogy végig stresszelj egy utazást akkor ez tényleg nem a te motorod! ajánlom túrázni a ZX 10R na ott stresszelhetsz!!!

#13196 laszlo

2010-05-29 11:31:33
hááát... nem tudom. az egyik legunalmasabb motor, amin valaha ültem: persze, ha valakinek a stresszmentes, nyugodt utazás jön be, arra tökéletes.

#13185 motronic

2010-05-27 23:34:59
A Honda rengeteg potenciális vevőt-ügyfelet veszített el és olyan ügyfélcsoportokat is érintette, akik évtizedek óta Hondával közlekedtek. A gazdasági válságon kívül ez visszavezethető a minőségi romlásra, a szervízhálózat hozzáállására (problémás ügyek kezelésére).

#13181 vendeg

2010-05-26 23:49:25
tudom, hogy aluvázas de rendesen kimaradt a videóból pedig szerintem az a legfontosabb változás a régihez képest.

#13180 kriszpc40

2010-05-26 21:58:44
Igen aluvázas és 10le vel erösebb

#13179 kokkino

2010-05-26 21:15:17
En mentem mind ket modellel. Az ujjal is es az elotte levovel is. Nagyon konnyen vezetheto igazi vezeto barat motor. Ha valaki kezdokent szeretne egy konnyed de megis kelloen eros es kezelheto utitarsat akkor jo helyen keresgel. A futomuben tenyleg keves a tartlake de egy gyors motorozashoz boven van benne annyi amennyi kell. Ha pedig arra hasznaljuk amire terveztek ( konnyed felhasznalasra szinte minden teruleten akkor ) tokeletes lesz. Nekem kicsit az ulespozicio volt alacsony pedig nem vagyok magas. Ja es az utasnak is aldas mert ultem rajta hatul es nem is keveset. Osszesegeben egy megbizhato teljes mertekben utcai hasznalatnak megfelelo motor. A tesz egyebkent nagyon jo lett, jokat nevettem a vegen :-)

#13178 szabipc40

2010-05-26 21:02:49
Még valamit! Állítólag méréstechnikailag 110 lóerőt bizonyít főtengelyen.

#13175 szabipc40

2010-05-26 20:54:01
Nem vitás, a CBF 1000 nagyon jól fogyaszt. Én 5,9-et mértem 100km-en és ebben volt minden. Összességében a motorját 4-re értékelem, futóművét 3-ra, ergonómiáját (szélvédelem stb) 4-re, vezetési élményt is 4-re.

#13172 vendeg

2010-05-26 19:00:47
csak én nem hallottam vagy tényleg nem mondta, hogy ez már aluvázas? Én inkább ezt választanám mint a Triumph "új" túramotorját.

#13171 szabipc40

2010-05-26 18:57:57
Próbáltam! Igazából 5500/min-nél kezd élni és nagyon jól reagál a gázra, azonban zavaró terhelésváltási reakciói vannak. Ami tetszett: Teljesítményleadása, üléspozíciója, viszonylag jó futóműve van de nagyon kevés tartalékai vannak.

#13166 mark91

2010-05-26 12:13:18
El lett találva ez a motor nagyon. Tipikus mindenmotor.

#13163 kriszpc40

2010-05-26 11:09:19
ez a motor az ékes példája annak hogy egy motort nem kell aranyárú futómű alkatrészekkel felszerelni és mégis egy hihetettlen jól motorosható készülék lesz belőlle. a hétvégén kanyaroktam egy pár száz km-t egy ilyen motorral és hihetetlenűl élvezetes volt vele méga szerpentínen két személyel is. Ja és a fogyasztása 5,7 volt 100 km-re

#13161 motortalan

2010-05-26 11:04:08
Nagyon jó a video. Esetleg az aláfestő zene lehetne kicsit karakteresebb. Bár abban úgysem lehet mindenki kedvére tenni, belátom.

A Teszt Rovat Hírei

Teszt - Kumpan 1954L elektromos robogó

Luxustroli elérhető áron

Yamaha MT09 Night Fluo teszt

Átdolgozott Hyper Naked-et teszteltünk

Teszt, Suzuki Hayabusa: Dö Áltimét Szportcbájk

Jó régen próbáltuk a "sportmotorok királyát", most újfent lecsokoládéztuk a bokánkat tőle. Kell egy Hayabusa!

Suzuki VanVan 200 teszt

A Japán 200-as modell tesztje és összehasonlítása a kisebb testvérrel.
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: