Mi baja az amerikai Nindzsáknak?

moczart, 2010. december 22., szerda, 16:37
A Kawasaki visszahívja a 2011-es ZX-10R-t, a már leszállított darabok után a vételárat visszafizetik a tulajdonosoknak. Állítólag a blokkal van valami. Frissítve!

UPDATE No.2: A "ZX-10R Technikai Stop" ügyben (lásd lent) a legfrissebb információk szerint az új Kawasaki sportmotor motorblokkjának magas fordulatú megbízhatósága a kérdéses, de hogy a probléma pontosan milyen jellegű, vagy mely alatrész-, alkatrészek okozzák, arról továbbra is hallgat a Kawasaki, a pontos ok még cégen belül is titoknak számít.

A Kawasaki brit leányvállalatának egyik, nevének elhallgatását kérő munkatársa szerint az összes motort visszahívják átvizsgálásra, melyekben előfordulhat a hiba, a forrás megerősítette, a "technikai stop" nem csak az amerikai piacos modelleket érinti, többek között Angliában is a raktárakban pihennek még az új Ninják.

„Néhány motorblokkal folyamatos, magas fordulatszámú használat során, azaz versenypályán akadtak gondok.” - idézi anonim kawasakis forrását a Motorcyclenews. Hogy pontosan mi volt a gond, vagy hogy hány esetről tudnak, nem derült ki, azt azonban leszögezték, a motoros biztonságát, testi épségét az esetlegesen fellépő probléma nem veszélyezteti.

A Kawasaki Motors Corporation USA tegnapi kommünikéjében „technikai stop” alá vonta az összes 2011-es Ninja ZX-10R-t, az Államok szerte a dealerek szalonjaiba szétosztott sok száz motort visszaszállítják a kaliforniai Irvine-ben található központba. A már tulajdonosok által kifizetett, átvett motorokat visszavásárolják, amíg „a Kawasaki 100%-osan meg nem bizonyosodik arról, hogy megfelelnek a gyári standardnak ezek a csúcstechnikájú versenygépek.” – állt a Kawasaki USA tegnapi hírlevelében, a háttérben egy meg nem nevezett, gyenge minőségű alkatrész áll.

A tengerentúli motoros érdekeltségű hírforrások mind a Ninja visszahívástól zengnek, miközben a Kawasaki erősen kitart a „Technikai Stop” kifejezés mellett. Állítják, ez nem visszahívás, csupán ellenőriznének még egyszer valamit, azt viszont pontosan nem árulják el, hogy mit. A [motorinfo.hu] által a DMC Kft.-nek küldött levélre még nem érkezett válasz (vasárnap ne is érkezzen, pihenjenek ők is! ;) – szerk. Azóta megjött a válasz, lásd lent!) de az amerikai kollégák közbenjárása által egy már biztos: nem a teljesítménycsökkentett észak-amerikai változatokkal van csak baj, az összes ZX-10R-t érinti a „nem visszahívás”. [A tengerentúli szigorúbb zaj-előírások miatt az ottani ZX-10R 200 helyett csupán 180 lóerős]

Klikk a képre! Kawasaki ZX-10R 2011 galéria nyílik!

Hivatalosan tehát nem tudhatjuk, hogy pontosan mivel van a baj, de a közösségi világhálózatok most is árulkodtak. Az AMA bajnokságban 2003 óta Kawasakikkal versenyző Speed Tech Motorsports tulajdonosa és egyik versenyzője, Jason Farrell Facebook oldalán azt írta: „Az összes motor megy vissza Japánba. Apró malőr a blokkban… Ha jól tudom összekevertek néhány ránézésre teljesen megegyező formájú alkatrészt, amik igazából eltérőek voltak. Nagy baj lehet belőle, úgyhogy megnézik az összes blokkot, hogy a megfelelő alkatrészek kerültek-e beléjük.”

Elcseréltek volna néhány csapágyat? Ki mire tippel? Persze még kezeljük óvatosan az információkat, idővel bizonyára ki fog derülni, mivel is volt a gond pontosan, Farrell fenti csicsergését nem muszáj készpénzként kezelni.

Ha valamit megtudunk, ide frissítünk.

UPDATE: a DMC Kft. válasza

Ma reggel jött a válaszemail a Kawasaki magyar importőrének marketingvezetőjétől: „Semmi ilyen jellegű információt nem kaptam... biztosan nem érinti az EU-piacot, mivel az EU-ba más specifikációjú motorok érkeznek.”

Gondoltuk, reméltük hogy így lesz, idehaza és szerte Európában nem kell tehát félteni a ZX-10R-eket, de attól mi még kíváncsiak vagyunk, hogy az amerikai változatokban mi okozhatta "az apró malőrt". Füleink, szemeink továbbra is nyitva maradnak az ügyben.

Piac

még több motoros termék

Hozzászólások
Felhasználónév

Jelszó

lolobar, 2010. dec 27., hétfő 22:11
Az biztos, hogy szebb a BMW-nél, mert az kifejezetten ronda. A németek meg egyértelműen mindenhol és mindig előnyben részesítik a német terméket akármelyik autós vagy motoros médiájukban. Ebből a szempontból inkább az angolok mondhatók fairnek.
motronic, 2010. dec 27., hétfő 14:24
Én azt gondolom ezen a területen a németek elég semlegesek. Sőt! 2006-ban és 2009-ben egyes gyártóknál (fatális) gyártástechnológiai szórásokat tapasztaltak, a PS összetoborozta a ügyfeleket-tulajdonosokat és írtak a gyárnak a problémákról. Az ügy pozitívan sült el. A gyár megköszönte a visszajelzéseket és az ügyfelek is jól jártak. Vajon ez Magyarországon miért nem tud működni?
japontech, 2010. dec 26., vasárnap 23:19
Szép lenne ha nem a saját portékájukat dicsérnék! Szerintem meg látatlanban jobb a ZX-10R! :D A Superbike köntösben mindent üt! :DDD
motronic, 2010. dec 26., vasárnap 16:50
Nemrég olvastam az egyik Német szakújságban a ZX-10R tesztet (PS das sport-motorrad magazin). Hát...nincsenek nagyon elragadtatva az Új ZX10R-től. Az S 1000RR-hez hasonlítják és nem érzik azt a tűzet benne. Szóval nem érzik 200 lóerősnek az Új ZX-10R-t, de a járműdinamikai rendszerét dicsérik. Azonban a ZX-10R-el kapcsolatos problémákról-visszahívásról nem írtak.
szabipc40, 2010. dec 14., kedd 19:18
#15 Szégyelljétek magatokat! Mérnöki családból szármozik.... (lehet tanulni tőle)
exducatis, 2010. dec 14., kedd 15:52
Na pont az ilyen emberek miatt kéne az összes cégnek aki a piacról él 2X is meggondolnia, hogy miként is bánik a vásárlóival. Az USA-ban kinyalják a seggedet ha bármi gondod van itt meg röhögve ajtót mutatnak. Motronic lehet, hogy klinikai eset és akkor mi van? Addig nem volt az amíg ki nem b***tak vele. A pénze jó volt mi? És igen minden bizonnyal élete végéig szidni fogja a Hondát. Ezt nyerték a bunkóságukért. Ha szó nélkül gariztattak volna valószínűleg ugyan ilyen klinikai módon rajongana a Hondáért és mindenhol terjesztené a jó tapasztalatát. Az mennyivel jobb lenne mi?
kriszpc40, 2010. dec 14., kedd 15:11
én is ismerem az esetet a másik oldalról és tényleg klinikai eset! példát én is fel tudok sorolni!!! ZX10R 2006-os 2006 májusában felszórta a hring célegyenest olajjal!!! a csóka azt mondta hogy harmadszorra könyököl ki!!! volt 1 dogótörés, egy szelepszakadás ez a harmadik meg "csak" a "szűrő szarul volt feltéve"!!! 2007-08 R1 csapágyasok voltak sorban aki reklamált annak gari aki nem annak fizetős! nekem 2007 600rr-em van és 24e km abból kb 10e pályakm és egy gramm olajat nem eszik!! igen volt egy széria (európai szinten kb 50 db) ami ette az olajat ilyen van ebatták vissza lettek hívva és ki lett cserélve a megfelelő alkatrész!!! VFR1.2-nél is volt visszahívás!!! de legalább a japán gyártók vissza hívják nekem nem nagyon van tudomásom duksi visszahívásról! nyilván nem így állok hozzá az ügyfelekhez de aki ilyen idióták akik klinikai esetek vagy volt 1 rossz tapasztalatuk és ezért teles z a r j á k a a internetet!!!!!
szabipc40, 2010. dec 14., kedd 11:38
Én azt gondolom jelenleg csak minőségi termékekkel és minőségi szolgáltatással lehet sikereket elérni a piacon. Én jól ismerem a motronic esetét és inkorrekt volt a Honda vele szemben (mert műszakilag képzett volt). Nem hinném, hogy "klinikai eset"! Én megértem.....
vendeg, 2010. dec 14., kedd 10:23
viking-krisznek igaza van, akár ott dolgozik akár nem. motronic-nak volt egy rossz tapasztalata és azóta azzal foglalkozik, már tényleg klinikai eset. Neki is jobb lenne ha túllépne rajta...ddt tényleg nem típusspecifikus történet de ez most úgy kellett a Kawának mint lónak a hátonúszás. Már kezdett kilábalni a: nagyonerős de motorozhatatlan és széthullik a váltója problémából erre a legfontosabb modellje a legfontosabb piacon...Na mindegy, ha jól kezelik a hejzetet még jól is kijöhetnek. Annó a Lexus betört az amcsi piacra és két pici probléma miatt visszahívta az összes autóját amiből a vásárlók arra következtettek, hogy a Lexus tényleg törődik velük.Eredmény: az azt követő 17 évben 15-ször ők adták el a legtöbb autót a kategóriában. Egyébként ha lelassulnak a modellváltások akkor nő a megbízhatóság.
szabipc40, 2010. dec 14., kedd 09:08
Az utóbbi időben elég sok visszahívásról, gyártástechnológiai malőrökről és tesztelési hiányosságokról lehet hallani. Véleményem szerint, a mai motorok annyira ki vannak optimalizálva (fejlesztési-tesztelési költségek, gyártástechnológiai költségek, felhasznált anyagok, beszállítói ár, árképzés), hogy nincs egy olyan alkatrész ami a túlélést szolgálná (hosszabb életet). Természetesen egyes gyártóknak más a marketing stratégiája, mint másoknak. Tovább probléma, hogy legtöbb beszállítók olyan rendszerekkel állnak elő és olyan rendszereket kínálnak (hihetetlen áron), ami eleve nincs kitesztelve normálisan.
ddt500, 2010. dec 14., kedd 01:16
9. És ettől pozitívabb lesz a történet? Egyébként nem izgat csak próbáltam rávilágítani, hogy ez nem Kawasaki specifikus történet. Bármelyik gyártóról tudnék hasonlót vagy sokkal rosszabbat mondani. Csak van amelyik bevállalja van amelyik nem.
viking, 2010. dec 13., hétfő 21:46
krisz, te a hondánál dolgozol? Mert akkor lehetne kisebb az arcod és nem így kellene (legalább itt) lereagálni az eseteket. Az ilyen vevők pedig nem pszichológushoz fordulnak, hanem egy másik márkához. Jaaa, nem csapágy, hanem dugattyú? Az teljesen más, akkor minden rendben. Sz@r lett a honda az utóbbi években, ha tetszik, ha nem. Ezer kilométeres blokk áll be az első pályanapon, felesben eszik a CBR1000RR-ek a benzint az olajjal, a Gold Wingnek melegben leesik az idomzata, a Pan European 180 felett nem tud egyenesen menni...
kriszpc40, 2010. dec 13., hétfő 21:36
#8 Bele szaladtál egy méteres répába és nem tudod feldolgozni! fordulj pszihologushoz!!! az esetleg segít a bajodon!!! Ha már az a "szemét banda" nem akar!!! ddt500! Az nem csapágy volt hanem dugó!!!
motronic, 2010. dec 13., hétfő 19:58
#5 Egyetértek a Honda Hungary (kereskedői-szerviz) hálózatról nagyon rosszak a tapasztalataim (garis eseteknél). Nem ügyfél barátok és rettegnek a hosszútávú tesztektől.
ddt500, 2010. dec 13., hétfő 17:09
A youtube-on van fent videó ahol a USA verzió szériában 170Le keréken. Slip-on kipufogóval meg chipelve 188 paci.
vendeg, 2010. dec 13., hétfő 16:28
na de az összes motor megy vissza a gyárba mert benéztek egy érzékelőt? Mese habbal...Lehet, hogy mégis a 200lovas motorokat szállították az USA-ba?
ddt500, 2010. dec 13., hétfő 13:11
Megerősítem. XD Én is amondó vagyok, hogy addig örüljünk amíg visszahívják őket. Arról a féltucat Mo-i CBR1000RR-ről senki nem beszél amibe rossz csapágyak kerültek (nemtom hajtókar vagy főtengely) és gariba cserélték őket. Állítólag alapjáraton olyan hangjuk volt mint egy főtengelyes bányagépnek tiltáson. XD
kriszpc40, 2010. dec 13., hétfő 12:21
citromnak most teljesen igaza van! most is miről beszélünk? minek a képet nézzük? ez a legjobb ingyen reklám!!!
kawiman, 2010. dec 13., hétfő 12:01
Ez a visszahívó üzenet (nem túl bőbeszédű): http://www.zx-10r.net/store/temp/2011+Ninja+ZX-10R+Technical+Hold.pdf Gondolom, most Amerikában különösen érzékeny a visszahívási téma, még idejében akarják elkapni a bajt. Személy szerint én inkább örülök, ha egy cég így áll hozzá. (tették azt anno a 2004-es ZX10 első felnijével, amiről aztán nem nagyon lehetett hallani semmi rosszat - ddt500 talán meg tudja ezt erősíteni)
moczart, 2010. dec 13., hétfő 11:56
Azért hívják vissza az összes 10R-t Amerikában, mert az EU-ban rosszak az eladások... Bölcs vagy, Citrom!
citrom, 2010. dec 13., hétfő 11:41
A válasz egyszerü JÓ KIS MARKETING DUMA! EURÓPÁBAN A BÉKA SEGGE ALATT VANNAK AZ ELADÁSOK valamit bekellett dobni nehogy olcsón behozzák európába!
A rovat hírei
Arrick Maurice – Monster 1100 R
Estoril: paddock lányok
MI-használtteszt: Cagiva Raptor 650 i.e. (2007)
MI-teszt: Triumph Tiger Explorer
Motorkiállítás 2012
MI-teszt: Suzuki GSF650SA Bandit S
MI-teszt: Honda CB1000R
Suzuki GSX-R1000 2012
MI-teszt: KTM 690 SMC
Utolsó hozzászólások
tomwar - 2012.máj.17 09:41
Azert a legszebb, amikor odaint a palyabironak:-))
viking - 2012.máj.17 09:29
Ahogy elnézem a ruháját, néhányszor nem sikerült...
hediangel - 2012.máj.16 21:43
Köszönjük, Emese.
© 2012 Motorinfo.hu | Hirdetési ajánlat | A szerkesztőség | RSS