Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

C°/

Új infók a Triumph kalandmotorjairól

Szerző: moczart
2010-08-05 12:41:59
A Triumph „mindjárt bemutatunk egy új modellt”-kampánya új állomáshoz érkezett. Érdemi infót továbbra sem, de néhány sejtelmes képet és egy új videót azért kaptunk.
Hirdetés

Két új Triumph modellel lesz gazdagabb a motorkerékpár repertoár nemsokára, ennyit legutóbbi cikkünk óta biztosan tudunk. Illetve nem is kettővel, hanem egy új vas két változatával. Vagy valami ilyesmi. A hivatalos információk – nyilván szánt szándékkal – egyelőre semmi másra nem jók, mint figyelemfelkeltésre. Arra viszont nagyon.

Tegnap élesedett a kalandmotorok visszaszámlálós site-ján a legfrissebb adagnyi videó és az a néhány kép, amit itt láthattok, és melyekről kezd szépen kirajzolódni a két új Adventure. Így emlegetik őket egyelőre, de ha minket kérdeztek, szerintünk Tiger 800-nak fogják majd őket hívni.

A hollywoodi mozik trailerjeit megszégyenítő minőségben mond semmit a Triumph az új motorok blokkjáról: a videóból nem sokat tudhatunk meg azon kívül, hogy az új blokk „nyomatékos”, „utcán kifinomult, egyenletes járású” és „izgalmas csúcsteljesítménnyel rendelkezik”, ami legfőképpen „hosszúlöketű kialakításának” köszönhető.

Ahogy azt már korábban megírtuk, az új gépezetek valószínűleg a Street Triple 675 átalakított blokkját kapják 800 köbcentiig felhúzva, ebbe a képbe a hivatalos „hosszú löket” szöveg csont nélkül passzol is, és egy rendkívüli erőforrás képét vetíti elénk. Már 675 köbösen is az egyik leginkább felhasználó barát ezer köbcenti alatti blokk a Triumph kis háromhengerese, 800-asként bele sem merünk gondolni, hogy milyen élmény dús lesz.

A képek és a videó alapos tanulmányozása, na meg a Triumph Budapest alkalmazottainak alapos kikérdezése után – merthogy ők már látták is a motort… - eddig a következőket tudjuk a vasakról. Alumíniumötvözet hídvázban háromhengeres blokk lesz az alap, mindkettő a Street Triple alkatrészeinek átalakított verziója, a lengőkar hagyományos kétoldali lesz, a kerekek pedig küllősek és nagyméretűek.

Ránézésre még a 21 collos elsőt sem tartjuk kizártnak, és ha így van, akkor a Triumph valóban komolyan gondolja a terepalkalmasságot, vagyis nem kívánják újra elkövetni a Tiger 1050 „hibáját”, amit ugye 17-es utcai kerekekkel szerelnek. A régi 955-ös Tigeren még terepre is alkalmas kerekek és gumik voltak, amit sokan hiányolták az 1050-esről, de az új 800-assal majd megkapják, amire vágynak.

A szekunder hajtás persze láncos lesz… és körülbelül ennyi az annyi, a gyári „félkém” fotók véletlenül mindig pont olyan szögből mutatják a motorokat, hogy túl sok minden ne nagyon derülhessen ki róluk. A következő információ adagot szűk egy hónap múlva ígéri a Triumph visszaszámlálója, legkésőbb akkor [mi] is visszatérünk a Tiger 800-témához.


Hirdetés

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

#14016 viking

2010-08-08 15:37:16
Te nem érted. Abszolút mértékben ugyanannyi a löket. Te arányokról beszélsz.

#14015 vendeg

2010-08-08 10:28:08
Na látom még mindig nem érted. Ne próbáld megérteni mert neked ez magas, egyszerűen írd fel valahova az első példád un. kocka motor a második pedig rövid löketű. Nagy az Isten állatkertje...

#14014 vendeg

2010-08-08 10:19:24
téged talán vikingnek hívnak ostoba? alázd még magadat, én jól mulatok...

#14012 viking

2010-08-07 21:59:41
A neved sem vállalod, majom. Kapcsoljunk vissza egyesbe: az egyik henger 50*50-es, a másik 70*50-es. Melyik a rövidebb löketű? Egyik sem, mindkettőnek 50mm a lökete, csak más a furat/löket arányuk és a lökettérfogatuk.

#14009 vendeg

2010-08-07 20:36:56
most már eldöntöd, hogy mi történik? guglizz mé egy kicsit...

#14008 viking

2010-08-07 12:08:03
Bocs, nő a furat/löket. Ahhoz pedig jóval hamarabb kéne felkelned és még pár évig koptatnod az iskolapadot, hogy te taníts engem...

#14007 viking

2010-08-07 12:06:50
Nem lesz rövidebb löketű. Marad a lökethossz ugyanannyi. A furat/löket arány csökken.

#14006 vendeg

2010-08-07 11:27:28
viking- ha már okoskodsz: egy motor kocka ha a furat-löket arány megegyezik, rövid löketűnek nevezik ha a furat nagyobb mint a löket és hosszúlöketünek nevezik ha löket hosszabb mint a furat. Ha felfúrunk egy motort változatlan lökethossz mellett akkor az rövidebb löketű lessz. És előzőleg tévedtem mert úgy látszik, hogy nem csak az óvodások de te sem tudtad. Ma is tanultál valamit...

#13999 viking

2010-08-05 21:32:52
Ha már kötözködsz, a felfúrástól nyilván nem változik a lökethossz, a furat lesz nagyobb. Tehát nem lesz rövidebb löketű, de ezt már egy óvodás is tudja. Egyébként nyilván arra gondolt a cikkíró (tényleg pontatlanul fogalmazott, de azért ki lehet találni), hogy hosszabbak a furatok, azaz változatlan furat mellett hosszabb lökettel érték el a lökettérfogat növekedését.

#13998 vendeg

2010-08-05 19:59:54
Kedves cikkíró a Blikktől vagy a Fürge Újjaktól érkezett a motorok világába? Ha egy rövid löketű motort felfúrunk az még rövidebb löketű lessz. Ezt már egy hatéves is tudja...

#13996 motorinfo

2010-08-05 13:16:13
Kedves duke640, kisdobos becs' szó, a te vágyad fog teljesülni! ;)

#13995 duke640

2010-08-05 13:10:21
Van ahol 1100-ast emlegetnek van ahol 800-ast, na melyik lesz? Én a 800-asra vágyom :)

A Magazin Rovat Hírei

Megjelent az SW-Motech katalógusa ( 2018 )

Érdemes télen bogarászni és felkészülni a jövő évi utazásokra

Valencia – lányok

A MotoGp egy másik napos oldala

Vozz RS 1.0: forradalom?

Kettényíló bukósisak volt a legnagyobb kiegészítő szenzáció az EICMA-n.

Motobot – Yamaha

Rossi még megverte de lehet pár év múlva már komoly ellenfél lesz vagy csak simán hazavezet ha ittunk valamit
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: