Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

C°/21°

Giacomo Agostini

Szerző: marcello
2003-09-04 19:38:05
Az apja könyvelőnek adta volna, ki is tört a családi botrány, mikor az ifjú Giacomino bejelentette: szerelmes a két keréken guruló tárgyakba.
Hirdetés

A család tanácsadója, hallván a fiatalember törekvéseit meggyőzte a szigorú atyát a sportos életvitel szükségességéről és helyességéről. Ezzel a szerencsés fordulattal vette kezdetét minden idők legnagyobb bajnokának pályafutása, már ami a versenymotort illeti: tizenöt világbajnoki cím (hét a 35o-es osztályban, nyolc az 5oo-ban), 122 nagydíjgyőzelem (54 illetve 68, ezenkívül 37 dobogós helyezés), 18 olasz nemzeti bajnoki cím, mindent egybevéve több, mint háromszáz megnyert futam.

Számok, melyek önmagukban nem írják le az Agostini-jelenség nagyságát, mely a maga nemében egyedi és behozhatatlan - és nemcsak a számok miatt. Agostini filmje (melynek rendezője és főszereplője egyaránt ő maga) 1961 júliusában kezdődött, tehát fekete-fehérben, mikor egy atyai jóváhagyás nélkül részletre vásárolt Morini 175 nyergében Ago második lett a Trento-Bondone üldözéses versenyen, és 1977 karácsonyakor ért véget, tehát színesben, mikor eldöntötte: szögre akasztja az immár szponzori feliratok díszítette sisakját - hogy belekezdjen négykerekű járművekkel kapcsolatos kalandjába.

Egy mítosz - mondják gyakorta emberek Olaszországon belül és kívül, mikor róla esik szó. Fedőneve, "Ago" talán nem sokat mond nekünk, "külföldieknek" - annyit tesz: -; tartalmazza mindazt a stílust, azt az egyszerűséget, pontosságot, amivel "Mino" a motort vezette. 1942 június 16-án született Bresciában, három fiú közül elsőként. Hogy végzete a száguldás, az hamar kiderült: középiskolai tanulmányai alatt tett szert egy Aquilotto Bianchira, az éra pop-csúcsmodelljére, később Morinijával szelte Lovere csöndes utcáit.

1962-ben, hat hónappal amatőr bemutatkozását követően már a Morini "várólistáján" szerepelt. Részt vehetett egy tesztversenyen, mely a következőképpen zajlott: indulás az élről, fékhiba, találkozás egy szénakazallal, végül harmadik helyezés. A hivatalos értékelés szerint "a gyerek érti a dolgát". És lőn: "63-ban Agostini elkönyvelhette első junior titulusát.

Egy karrierhez, tudjuk, nemcsak tehetség, de jó kalap szerencse is kell. Vagyis, hogy az ember jókor legyen a jó helyen. Giacomo Agostini egész életében jókor volt a jó helyen. Az első sikergazdag évadja után Mino (akkor még nem Ago) a lehetőség kapujában találja magát. Tarquinio Provini Redman-nel harcol a 25o világbajnoki címéért, és a csapat beteszi Minót, hogy segítse a bajnokjelölt Provinit.

Hirdetés

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

A Magazin Rovat Hírei

Az Apple belépne az elektromos motorok piacára

A tech óriás új irányba nyitna, a kaliforniai Lit Motors-szal közösen elektromos kétkerekűekben látja a jövőt.

2017-re máris változik a Honda Africa Twin

A motor szuper, de néhány kisebb módosítással jövőre szinte tökéletes lesz.

Motorral tárnába zuhanni nem jó, éérteem? (videó)

Van értelmük azoknak a hülye szabályoknak!

The Monkey is back!

A Honda Monkey 125-ös változattal készül a visszatérésre az európai piacon.
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: