Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

12°C°/23°

Piaggio MP3 Hybrid

Szerző: szabomiki
2009-07-09 00:18:04
Hibridrobogó a Piaggiótól – hatékonyság és környezetbarátság, szériában. Már nem csak beszélnek róla.
Hirdetés

A Piaggio a Róma-közeli, festői szépségű hegyek közt mutatta be háromkerekű hibridrobogóját, az MP3 Hybrid-et, mi pedig azon frissiben csemegézünk a „katalógusból” és közreadjuk a gyári fotókat, várva, hogy az első tesztpéldányok kikerüljenek a nemzetközi körforgásba.

Az MP3 Hybrid lelke, ahogyan a neve is jelzi, egy forradalmi hibridhajtású erőforrás, amit Piaggióék az elsők között kezdtek el fejleszteni két- (illetve esetünkben három-) kerekű járműre. Ez egyesíti a benzines és az elektromos motor előnyeit, de nem csupán úgy, hogy két különféle hajtási üzemmódot tesz lehetővé – potens és környezetbarát a lakott területen kívüli szakaszokon is, agilis és dinamikus a városban. Lényegében két robogó egyben – mondja a gyár, és nincs okunk nem elhinni nekik, amit mondanak.

A hibridmotor „párhuzamos” típusú, azaz, a két különböző üzemű egység mechanikusan és elektronikusan is egybe van kapcsolva, szimultánban, egymással harmonikusan együttdolgozva adják a hajtást a kerékre.

A belső égésű blokk úgy működik, mint egy teljesen normális négyütemű, katalizált, remek teljesítményű, környezetbarát, keveset fogyasztó motor. Automata váltót, elektromos indítást és ride-by-wire gázparancsot így egyben először láthatunk robogón, ez is járműtörténeti kuriózum. Ez az egység tölti azokat a telepeket, amik a „villanylelket” hozzák üzembe. Emellett, amikor jelentős gyorsulásokat követel a haza (például álló helyzetből való indulás), közbelép az elektromotor, és segíti a belső égésű négyüteműt a maga azonnal rendelkezésre álló nyomatékával. Ez a városban nem egy utolsó dolog. Utazás közben a fedélzeti elektronika (VMS – Vehicle Management System) dönt arról, a körülmények elemzésével, hogy mekkora teljesítményt „kérjen” a benzinmotortól és mennyit társától, így minimalizálva a környezeti terhelést és a fogyasztást.

Eképpen egy liter üzemanyaggal akár 60 km-t is megtehet a jármű, ami egészen fantasztikus szám a közepes lökettérfogatú robogók átlag 26 km-ével. A CO2-kibocsátás 40 g/km, szemben az átlagos 90 g/km-rel (az adatokat 65-35%-os használati aránnyal kalkulálták).

Van olyan üzemmód is, amelyben a villanymotor viszi előre a gépet, 100%-ban. Ezt egy egyszerű, kézre álló gombbal választhatjuk ki. Ezzel megvalósíthatjuk a teljesen öko-közlekedést valóságosan zéró károsanyag-kibocsátással, illetve behajthatunk oda, ahonnan – egyre több lesz ilyen, ha egyelőre nem is feltétlenül hazánkban – a belsőégésű motorok ki vannak tiltva.

Gombnyomásra aztán vissza, beindul a 4T, és tölti a telepeket. Amelyek természetesen a hálózati áramról is könnyűszerrel tölthetőek. A töltöttségi fok a műszerpanelen jól látszik, a teljes feltöltés nagyjából három óráig tart, de két óra alatt már 85%-osak lesznek a telepek.


Hirdetés

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

#6585 laciii

2009-07-10 09:43:55
#4. Remélem hogy 15 év múlva ebből is 3 fog állni a garázsban :) Na majd 2-3 év múlva csak lehet majd venni egy használtat.

#6582 motogpfun

2009-07-10 08:19:47
A mobil telefon is az volt - mármint qva drága- kb 15 évvel ez előtt........most 3 van Nálam pedig csövi vagyok.....:-))) De nagyon szimpatikus motor. Több ilyen kellene teherautóban, buszban,személyautóban.........hiába nyavalyogtok hogy milyen hangjuk van.....itt az idő változni, és megérteni vége a katalizátor nélkül üvöltő kipufogók idejének!! Majd a sisakba épített hangszórókból azt kapsz a füledbe amit akarsz!! :-)) Akár egy MV üvöltése vagy V2 dübörgését hallgathatod!

#6580 triple

2009-07-10 07:18:03
kene, ez a jovo a robogozasban es a varosi es kornyekbeli kozlekedesben

#6573 laciii

2009-07-09 19:04:19
Kéne, csak qva drága lesz az biztos :(

#6567 turocska

2009-07-09 15:36:14
nagggggyon nagyon jó...

A Bemutató Rovat Hírei

Sw-Motech 2017 - kiegészítő kinálat modellekre bontva

A kiegészítő specialista rengeteg modellt öltöztetett fel az idén túrázáshoz

Scramber-tracker Ducati Panigale alapokra

Naughty Quadro by Alexey Afanasyev

MV Agusta F4 LH44

Lewis bemutatt új motorját ami akár meg is lehet venni. Igaz csak korlátozott számban.
Hirdetés

Hirdetés

Kapcsolódó termékek: