Motorinfo.hu - Motoros hírportál

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Csatlakozz közösségünkhöz és légy naprakész!

14°C°/29°

Piaggio MP3 Hybrid

Szerző: szabomiki
2009-07-09 00:18:04
Hibridrobogó a Piaggiótól – hatékonyság és környezetbarátság, szériában. Már nem csak beszélnek róla.
Hirdetés

A Piaggio a Róma-közeli, festői szépségű hegyek közt mutatta be háromkerekű hibridrobogóját, az MP3 Hybrid-et, mi pedig azon frissiben csemegézünk a „katalógusból” és közreadjuk a gyári fotókat, várva, hogy az első tesztpéldányok kikerüljenek a nemzetközi körforgásba.

Az MP3 Hybrid lelke, ahogyan a neve is jelzi, egy forradalmi hibridhajtású erőforrás, amit Piaggióék az elsők között kezdtek el fejleszteni két- (illetve esetünkben három-) kerekű járműre. Ez egyesíti a benzines és az elektromos motor előnyeit, de nem csupán úgy, hogy két különféle hajtási üzemmódot tesz lehetővé – potens és környezetbarát a lakott területen kívüli szakaszokon is, agilis és dinamikus a városban. Lényegében két robogó egyben – mondja a gyár, és nincs okunk nem elhinni nekik, amit mondanak.

A hibridmotor „párhuzamos” típusú, azaz, a két különböző üzemű egység mechanikusan és elektronikusan is egybe van kapcsolva, szimultánban, egymással harmonikusan együttdolgozva adják a hajtást a kerékre.

A belső égésű blokk úgy működik, mint egy teljesen normális négyütemű, katalizált, remek teljesítményű, környezetbarát, keveset fogyasztó motor. Automata váltót, elektromos indítást és ride-by-wire gázparancsot így egyben először láthatunk robogón, ez is járműtörténeti kuriózum. Ez az egység tölti azokat a telepeket, amik a „villanylelket” hozzák üzembe. Emellett, amikor jelentős gyorsulásokat követel a haza (például álló helyzetből való indulás), közbelép az elektromotor, és segíti a belső égésű négyüteműt a maga azonnal rendelkezésre álló nyomatékával. Ez a városban nem egy utolsó dolog. Utazás közben a fedélzeti elektronika (VMS – Vehicle Management System) dönt arról, a körülmények elemzésével, hogy mekkora teljesítményt „kérjen” a benzinmotortól és mennyit társától, így minimalizálva a környezeti terhelést és a fogyasztást.

Eképpen egy liter üzemanyaggal akár 60 km-t is megtehet a jármű, ami egészen fantasztikus szám a közepes lökettérfogatú robogók átlag 26 km-ével. A CO2-kibocsátás 40 g/km, szemben az átlagos 90 g/km-rel (az adatokat 65-35%-os használati aránnyal kalkulálták).

Van olyan üzemmód is, amelyben a villanymotor viszi előre a gépet, 100%-ban. Ezt egy egyszerű, kézre álló gombbal választhatjuk ki. Ezzel megvalósíthatjuk a teljesen öko-közlekedést valóságosan zéró károsanyag-kibocsátással, illetve behajthatunk oda, ahonnan – egyre több lesz ilyen, ha egyelőre nem is feltétlenül hazánkban – a belsőégésű motorok ki vannak tiltva.

Gombnyomásra aztán vissza, beindul a 4T, és tölti a telepeket. Amelyek természetesen a hálózati áramról is könnyűszerrel tölthetőek. A töltöttségi fok a műszerpanelen jól látszik, a teljes feltöltés nagyjából három óráig tart, de két óra alatt már 85%-osak lesznek a telepek.


Hirdetés

Szólj hozzá!

Mielőtt hozzászólnál, kérjük ezt olvasd el.

#6585 laciii

2009-07-10 09:43:55
#4. Remélem hogy 15 év múlva ebből is 3 fog állni a garázsban :) Na majd 2-3 év múlva csak lehet majd venni egy használtat.

#6582 motogpfun

2009-07-10 08:19:47
A mobil telefon is az volt - mármint qva drága- kb 15 évvel ez előtt........most 3 van Nálam pedig csövi vagyok.....:-))) De nagyon szimpatikus motor. Több ilyen kellene teherautóban, buszban,személyautóban.........hiába nyavalyogtok hogy milyen hangjuk van.....itt az idő változni, és megérteni vége a katalizátor nélkül üvöltő kipufogók idejének!! Majd a sisakba épített hangszórókból azt kapsz a füledbe amit akarsz!! :-)) Akár egy MV üvöltése vagy V2 dübörgését hallgathatod!

#6580 triple

2009-07-10 07:18:03
kene, ez a jovo a robogozasban es a varosi es kornyekbeli kozlekedesben

#6573 laciii

2009-07-09 19:04:19
Kéne, csak qva drága lesz az biztos :(

#6567 turocska

2009-07-09 15:36:14
nagggggyon nagyon jó...

A Bemutató Rovat Hírei

MRA újdonság Ducati Scrambler modellekre!

Régi időket idéző túra plexi

KTM 1290 Super Adventure kiegészítők

Teljesen felkészítheted a motorodat SW-MOTECH termékekből az utazásra vagy csak a hétköznapokra.

Moto Guzzi Nevada 750 átépítés

Egy klasszikus fekete

Moto Guzzi bemutatja az új V7 III-at

2018-as modell sok mindenben változott és kaptunk egy júbileumi kiadást is.
Hirdetés

Hirdetés